torsdag 7 juni 2012

STORSATSNING !!


i går var jag nicklas och evelina ut och körde vertikalfiske. det var riktigt trögt hela dagen. jag tror aldrig jag har varit med om så trögt fiske där någon gång ! . som grädde på moset började det spö regna också . men som tur var så han vi in på en ö och lyckades där ta skydd från regnskuren .. där samlades dagens sportfiskare och alla hade haft riktigt segt fiske nere på botten. men helt tväremot hade de som hade fiskat pelagiskt fått riktigt bra , så jag var tvungen att göra nått. jag satt mig ner och började pilla lite med inställningarna med det gamla cuda 128 lodet jag hade tillgång till .. och efter ett tag så började jag se jiggen. och tillslut så såg jag en båge . wow tänkte jag och backade tillbaka över bananen . jag släppte ner Fin-s jiggen och såg hur fisken reagerade. jag han inte ens blinka så small det på . jag tror jag aldrig känt mig så nöjd nån gång, då jag lyckas hitta en fisk  på 5 m under båten där det var 10 meter djupt och släppa jiggen som sedan man ser stiga och ta jiggen. en otrolig känsla.det var förövrigt en gädda ! efter det fortsatte det tillsammans så slutade det någonstans runt 15 st på bara nån timme, det tycker jag är riktigt otroligt med ett sånt gammalt lod. ett bevis på att det finns gott om gös i sjön!




 jag har varit emot det här fisket ett bra tag nu för jag tyckte det var lite fusk fiske . men efter gårdagen så vart det ett sånt här lod i dag.. nu är jag grymt taggad inför den här sommaren. speciellt nu med dom här nya möjligheterna som blir med det här nya lodet / plotter. i morgon går jag på sommarlov så då blir det mycket tid för fisket . sjukt roligt! ha det så bra så kommer en rapport till helgen då jag ska inviga de nya prylarna ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar