måndag 21 maj 2012

En dag att minnas...

 

the skipper for the day..

i dag var det dags att åka ut och vertikalfiska gös med Jonas och proffs fotografen Anders !
dagen började ganska trögt. men tänk bara om vi visste vad vi hade framför oss. Ett riktigt grymt fiske pass.
Jonas var glödhet i början och drog fisk på fisk medans jag och anders bara satt och kollade på varandra..
gösarna Jonas fick var inga 7hg gösar utan var och varannan fisk var över 3 kilo. riktigt kul tänkte vi och vi greppade våra spön ett snäpp hårdare och vart fokuserade som om det stod 1 miljon på spel!
plötsligt daskade det på ordentligt i mitt spö och jag trodde en säl kom och slukade min jigg för hugget var BRUTALT! samma sak där . en gös på runt 3 panner fick komma upp och hälsa på..

                                                                    Jonas med en fin gös..
                  


Dagen fortsatte med sjuka hugg. mycket skratt och grymt fina gösar med en ovanligt hög medelvikt. under dagen hade vi lite oflyt och få fast dom ordentligt. Vi tappade många stora fina gösar, men vad gör det då dom ändå skulle få simma tillbaka...  


ännu en tappad gös...


jag och Jonas satt o pratade lite om mitt pb på gös. Han undrade om hur länge det skulle ta innan jag fick knäcka det. Och jag svarade lite kaxigt, nu.. jag han inte ens avsluta ¨nu:et¨ innan det sög i ordentligt. och jag sa nästan direkt att här kommer mitt nya pb. Och med säker hand så kunde Jonas landa den varsamt i håven. En mycket fin gös som fick vågen att stanna på 4,1 kg riktigt roligt! . Anders drog fram värsting kameran och tog några fina kort. Efter det fick den simma ner igen där den hör hemma. äntligen fick jag komma över 4 kg gränsen och nu hoppas jag det släpper. jiggen jag körde med var en  Fin-s Rainbow-trout . stort tack Jonas som visade mig den grymma färgen förra sommaren. den fiskar riktigt bra  . ut klassade allt i dag...

                                                                         Äkta lycka...

vi avslutade dagen med lite gäddfiske i vassen medans vi väntade på att de andra båtarna hade trailat upp. vilket avslut på dagen med en riktig sommarkväll, och som bonus fick faktiskt jag och anders en varsin snipa..




totalt för dagen så slutade det runt 30st . hälften över 3 kg. nästan ingen under 2 . vilken dag.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar