måndag 14 maj 2012

En riktig fiske dag !...

i går hade jag en riktig ¨fiske¨ dag .jag började dagen med att dra ut med farsan till kusten o försökte lura någon Havsöring.. vi trollade i nån timme utan ett pet på prylarna. vi avslutade med att kasta med drag , inte någon lycka där heller.Vädret var riktigt skönt så det gick ingen nöd på oss direkt.
                                                                                      
  


när jag kom hem så kasta jag i mig lite käk sen kom marcus och hämta mig. nu var det flugfiske som gällde. in i bilen och iväg mot klubbtjärn. när vi kom fram till parkeringen så stog Gavleoring och plockade ut sina saker ur bilen. vi sprang ner och började fiska. fisket började riktigt trögt med ett par sporadiska vak. Hmmm.. vårfisket som brukar vara så bra här tänkte vi. jag och marcus knatade oss ner mot andra sidan för att försöka lura nån firre! PLASK. jag kollar mot marcus och ser en fin båge hoppa . första fisken är på, KUL !
medans han drillade in den så vakade det en fisk utanför mig. jag kastade ut och drog hem streamern. det kändes som fisken skrattade åt den och inget hände. jag bytte till en streaking kaddis variant. och kasta ut på nytt. flugan fick knappt landa och årets första båge satt på . kul att den steg på en torrfluga dessutom!


chrille w anlände också och vi drog fisk på fisk . värst var nog han. det sluta nog runt 10-12 st. jag och mackan  lyckades lura upp en 6-7 st vardera . tony lyckades han också med att dra upp en riktigt fin öring på hela 2,1 kg . stort grattis ! riktigt roligt att få drilla på de lätta prylarna . kvällen avslutades för mig med en riktigt fin öring. jag kan tillägga att alla mina fick gå tillbaka förutom 1 båge som fick följa med hem ..  .

1 kommentar:

  1. Kul. Men hörde du att kustkungen Östgård fick 4 öringar från flytring där ni står på fotot, topp 5,0

    SvaraRadera