onsdag 9 maj 2012

Gädda istället för öring !

I går var jag och stefan ute och rodde på havsöring i dalälven. det var riktigt trögt med bara ett fåtal hugg på wobblerna. jag satt och gungade med ett flugspö och en FETING tub mellan de 2 andra spöna som det satt 2 värsting homemade wobblers på..
 plötsligt nöp det till rejält i pryttlarna och en riktigt rolig drill på enhandsflugspöt började. med rusningar och pigga knyck var både jag och stefan 100 % säkra på att det var en storöring . men när den till slut rullade i ytan såg jag att det var en gröning! en riktigt fet gädda synade håven och efter ett snabbt kort fick den simma vidare, vilken tur att inte tafsen gick sönder med tanke på att hela fluga var i käften och att tänderna var på tafsen under hela drillen. utan tång så började båda jag och stefan blöda om händerna, men vad fan gör det ?? tight lines //Calle :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar